Ήταν Κυριακή 10 Οκτωβρίου του 2010. Στην πίστα της Σουζούκα ο Sebastian Vettel και ο Mark Webber έδιναν μία από τις γνωστές «μάχες» τους, την πρώιμη εποχή της παντοκρατορίας της Red Bull. Ήταν η περίοδος πριν από το «multi 21» που έμελλε να αποτελέσει την «αρχή του τέλους» εκείνης της συνεργασίας, ανάμεσα στον Αυστραλό και τον Γερμανό.
Εκείνη την ηλιόλουστη Κυριακή –καμία σχέση με τις βροχερές κατατακτήριες που είχαν προηγηθεί…- στη Σουζούκα, ο Vettel θα πανηγύριζε την τρίτη νίκη του μέσα στη σεζόν. Μια σεζόν, το φινάλε της οποίας στο Άμπου Ντάμπι, έμελλε να κρίνει τον τίτλο υπέρ του Γερμανού και συνάμα να… στοιχειώνει ακόμα και σήμερα τον Fernando Alonso που είδε ένα πρωτάθλημα να χάνεται πίσω από τη Renault του Vitaly Petrov.
Εκείνη η ηλιόλουστη Κυριακή, λοιπόν, ήταν και η τελευταία στην πρόσφατη ιστορία της Formula 1, στο φινάλε της οποίας ένας Αυστραλός έβλεπε το όνομά του στην κορυφή της βαθμολογίας της Formula 1. Με 220 βαθμούς, ο Mark Webber ήταν τρεις γύρους πριν από το φινάλε της σεζόν, πρώτος και βασικός διεκδικητής του τίτλους.
Τα πράγματα άλλαξαν στους τρεις αγώνες που απέμεναν. Η εγκατάλειψη στην Κορέα «ψαλίδισε» τις ελπίδες του Αυστραλού για εκείνο το πολυπόθητο Πρωτάθλημα. Και παρά τη δεύτερη θέση στο Ιντερλάγκος, το φινάλε της σεζόν στη Γιας Μαρίνα τον βρήκε σε ρόλο αουτσάιντερ, επί της ουσίας να παρακολουθεί τη μάχη Vettel-Alonso για το Πρωτάθλημα.
Σ’ εκείνον τον τελευταίο αγώνα, μάλιστα, έμελλε να βλέπει στο τέλος τον… διαχύτη της Ferrari του Ισπανού, τερματίζοντας πίσω του, στην όγδοη θέση, την ώρα που ο Vettel με τη νίκη του πανηγύριζε τον «παρθενικό» τίτλο της καριέρας του.
Ακριβώς 14 χρόνια και έξι μήνες μετά από εκείνο το ιαπωνικό γκραν πρι, ένας Αυστραλός είναι στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών στη Formula 1. Αυτό που ποτέ δεν κατάφερε ο Daniel Ricciardo στα 258 γκραν πρι στα οποία εκκίνησε, δηλαδή να βρεθεί έστω για έναν αγώνα πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος των οδηγών, το έκανε ο Oscar Piastri!
Ο άνθρωπος πίσω από τον οποίον βρίσκεται ο Mark Webber. Ως μέντορας τα πρώτα χρόνια της καριέρας του, ως μάνατζερ εδώ και μια πενταετία, στηρίζοντας το όνειρο του νεαρού οδηγού από τη Μελβούρνη να κατακτήσει την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Και κάτι ακόμα. Από εκείνο το ιαπωνικό γκραν πρι πριν από σχεδόν 15 χρόνια, υπάρχουν τρεις πιλότοι οι οποίοι συνεχίζουν… ακάθεκτοι! Ο Fernando Alonso τότε ήταν στη Ferrari και τώρα στην Aston Martin, ο Lewis Hamilton τότε στη McLaren και τώρα στη «σκουντερία» και ο (αθόρυβος, αλλά πάντα παρών) Nico Hulkenberg, οι οποίος τότε οδηγούσε για λογαριασμό της Williams και σήμερα είναι στην Sauber!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Ετοιμάζεται ριζική αλλαγή στους κινητήρες ενόψει 2026
Πρόταση «μαμούθ» της Aston Martin στον Verstappen - Τι θα γίνει με τον Alonso
F1: Ποια ιστορική πίστα κινδυνεύει να βρεθεί εκτός προγράμματος





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_473264_type13129.jpg)


